Vikend kamp na ostrvu Lastavica (poznatijem po nazivu tvrđave Mamula) organizovala je ekipa NVO Nature Lovers, otvarajući ovogodišnju ljetnju sezonu aktivnosti.

U subotu ujutru, 16. aprila, ekipa od oko 40-ak članova kreće busom iz Nikšića ka Herceg Novom. Dobar broj nas nikada nije bio na Mamuli, tako da je od samog starta, osim dobrog raspoloženja, u busu vladalo i iščekivanje i uzbuđenje.

nl-mamula-001

Nakon nešto manje od dva sata vožnje stižemo u Herceg Novi. Zaustavljamo se kod Škvera, gdje uzimamo svoju kampersku opremu, zvučnike i ostalo i krećemo ka pristaništu. Posle nekih 10-ak minuta stižemo do pristaništa gdje nas čekaju dva broda. Pažljivo ukrcavamo stvari, provjeravamo jesmo li svi na broju i krećemo ka Mamuli.

Mamula je udaljena od Herceg Novog 3,4 nautičke milje i nalazi se na samom ulazu u Bokokotorski zaliv, između poluostrva Luštica i Prevlaka. Do ostrva smo se vozili 20-ak minuta, a umjereno talasasto more i blagi vjetar dodatno su doprinijeli da uživamo u plovidbi. Iako smo tokom čitave vožnje pravili fotke pejzaža, kada smo došli na nekih 100 metara od ostrva nastaje opšte oduševljenje, ljudi grabe telefone i fotoaparate, GoPro kamere, ko šta ima pri ruci… i počinje pravi photo shooting tvrđave, stijena i galebova koji su u ogromnim jatima nadlijetali Mamulu.

nl-mamula-002

Pošto smo pristali i vezali brod cijela ekipa je sinhronizovano radila na istovaru što je prilično ubrzalo proces, tako smo za samo 10ak minuta već mogli da se popnemo na tvrđavu i krenemo sa raspakivanjem. Podijelili smo se u grupe i dio nas je provjeravao teren, najpogodniji za kampovanje, dok su ostali tražili mjesto za kužinu i postavljanje zvučnika.

nl-mamula-004

Izabrali smo livadu za kampovanje, a unutrašnjost tvrđave za pripremu hrane. Odmah počinjemo sa sjeckanjem povrća i mesa, dok su ostali čistili teren i postavljali šatore, a DJ raspoređivao zvučnike po tvrđavi.

nl-mamula-003

U naredno sat-dva ljudi su iskoristili priliku da prošetaju ostrvom i uživaju u nestvarno lijepoj prirodi i veličanstvenom utvrđenju starom preko 150 godina. Neki su to vrijeme proveli spavajući i skupljajući energiju za žurku, a neki su radili yogu pored vode i meditirali.

nl-mamula-004b

Oko 6 sati i ručak i večera su bili gotovi pa smo riješili sve da serviramo istovremeno. Posle dugog dana svima nam je prijala topla hrana. Posle jela odlučili smo da malo odmorimo, pa onda nastavimo istraživanje tvrđave.

nl-mamula-004a

Ranije smo čuli od ljudi da je 90-ih godina neko donio zečeve na ostrvo, a s obzirom na to da je tvrđava odavno napuštena i obrasla u travu nije čudno što smo ih za ova dva dana uspjeli primijetiti par puta.

nl-mamula-008

Dok smo šetali nailazili smo i na brojna gnijezda, a čitav taj doživljaj netaknute prirode upotpunio je impresivan zalazak sunca propraćen kricima galebova. Tada smo riješili da sjednemo i malo uživamo u ambijentu i osjećaju nevjerovatne slobode koju Mamula pruža.

nl-mamula-005a

Sa prvim sumrakom odlučujemo da provjerimo ozvučenje i krenemo sa muzikom. Vratili smo se u tvrđavu gdje smo đuskali par sati, a onda se spuštamo do mora i tu nastavljamo žurku. Na kraju smo se svi vratili u kamp gdje smo naložili vatru i razmjenjivali utiske i iskustva, neko uz čaj, a neko uz vino. Noć je bila vedra i prijatna, pa smo mogli da uživamo i u zvjezdanom nebu.

nl-mamula-005

nl-mamula-006

nl-mamula-007

Oko 5 sati narednog jutra bude nas krici galebova. Većina odlučuje da nastavi sa spavanjem a nas par ustaje u želji da dočekamo izlazak sunca. Napolju je prilično svježe i pirka blagi povjetarac, pa odlučujemo da malo očistimo tvrđavu dok nebo ne počne da rumeni. Posle toga se penjemo na vrh i nekih 15-ak minuta uživamo u prvim zracima sunca, a onda silazimo da budimo ostale.

nl-mamula-009

Svi se ubrzo ustaju i kreće pripremanje doručka i planiranje kako bi mogli da provedemo dan. Složili smo se da bi bilo dobro okupati se i tako otvoriti sezonu za ovu godinu. I tako je i bilo. Svi smo se brzo presvukli u kupaće kostime i spuštili do stjenovite plaže. Galebovi i tirkizno plava voda oko stijena samo su pojačali našu želju za plivanjem i već kroz par sekundi svi smo bili u vodi.

nl-mamula-003

Neko vrijeme smo uživali u plivanju, sunčanju i kartama na plaži. Oko 12 sati vraćamo se u kamp i krećemo sa čišćenjem, a potom i pakovanjem. Opet čitava ekipa dobro sarađuje i završavamo prije nego što smo očekivali, ponosni što smo ostavili ostrvo čistim.

nl-mamula-010

Oko 2 sata brod dolazi po nas, pakujemo stvari i krećemo ka Rosama. Tamo smo proveli neko vrijeme u razgledanju i odmaranju. Oko 5 nastavljamo ka Herceg Novom gdje nas čeka bus i idemo nazad za Nikšić.

nl-mamula-011

Iako smo do sada prošli brojne nezaboravne ture, složili smo se da je posjeta Mamuli jedan od najljepših i najimpresivnijih izleta koji ćemo dugo pamtiti.