Neizdrž™ je kulminirao prve nedjelje Decembra kada je u par dana pao prvi prvavi snijeg nove sezone 2020/21 i turiranje može da počne. Ove Prenosimo vam djelić atmosfere sa Otključavanja i Turiranja na Žurimu. Uživajte i ne zaboravite, šerovanje ludom Rajdovane… 🙂

Otključavanje Bjelasice 2020/21

Ne znam da li smo i jednu zimsku sezonu čekali sa ovolikim nestrpljenjem, da li zbog toga što je prošla bila najgora sa padavinama u istoriji ili zbog ove “covid” godine i raznih zaključavanja i skraćivanja slobode. Početak Decembra i kraj čekanja!!! Palo je 30cm snijega u podnožju planine dok je u gornjim djelovima preko 40cm.

Ekipa u sastavu: Andrija Šćepanović, Ivana Drašković, Vuk Radenović, Balša Begović i Željko Pejović gaze i skijaju prvi snijeg. Prtimo stazom na stari dobri Ključ. Sjeverna strana i kvalitet snijega odličan, te pružaju pravo uživanje. Igra oblaka, magle i sunca samo još više daje draži ovom savršenom danu.

Dva Žurima za start 2020/21

Sezonu ove godine započinjemo u našem gradu, gradu „rock n rola, piva i čelika“ kako ga mnogi nazivaju. Ali i gradu zaista izuzetnih prirodnih ljepota koji svojom geografskom pozicijom zaista nudi šarolik izbor za sve ljubitelje avanturističkog turizma i ima potencijal da postane baza iz koje će turisti kretati u obilazak naše lijepe zemlje. Ima Nikšić itekako šta da ponudi, planine, rijeke i jezera, istoriju i kulturu, samo treba nekog da ga promoviše i pokaže njegove ljepote.

Već dvije godine „mjerkamo“ Žurimove i maštamo o skijanju sa njihovih vrhova ali i vrhova koji se nalaze oko njih a skoro svi su preko 2000 metara nadmorske visine i zaista pružaju odličan izbor za ovaj sve popularniji vid skijanja, kako u Svijetu tako i u Crnoj Gori. Iako su neki od nas već skijali sa Velikog Žurima, većini je bio prvi put i zaista smo uživali i bilo je taman onako kako smo očekivali.

Prije dvije godine, porodica Lončar velikodušno nam je ustupila svoju kuću, koja se nalazi na Barama Bojovića, da je koristimo zimi i u njoj napravimo bazu za naše ture. Prošle godine smo pripremili sve što nam je potrebno, drva, namirnice i sve ostalo ali nedostajao nam je dobar snijeg, koji je napokon došao ove zime a sa njim došli smo i mi, spremni i motivisani da istražimo i skijamo sa svakog vrha koji se nalazi u njenom okruženju. Kuća se nalazi na idealnoj poziciji što nam omogućava da ture krećemo direknto iz nje i u povratku skijamo bukvalno do vrata nazad, oh kakav raj!

Dolazimo do kuće u petak kasno u podne, skoro pred mrak ali grabimo poslednje zrake svijetlosti da osmotrimo teren i zajednički zaključimo da je sve baš onako kako smo i očekivali. Ubacujemo stvari u kuću, ložimo prvu vatru, stavljamo lampe na čelo i odmah krećemo u jednu noćnu turu, turu zagrijavanja koju smo tako dugo čekali. Snijeg je dobar, temperatura tek ispod nule i laganih 6 km bili su izuzetak početak i uvertira za Veliki Žurim koji je po planu odmah sjutra.

I dodje sjutra i krenusmo mi na turu dugu 10 km, do vrha od 2035 metara. Pratilo nas je sunce i lagani vjetar sve do samog vrha. Desetak minuta spremanja i pakovanja bilo je dovoljno da navuče maglu i da upozori da je vrijeme za povratak do kuće. Magla nas je omela u spustu jer je vidjlivost bila jako mala, ali dovoljna za užitak u nešto sporijoj vožnji do kuće. Srce je puno, tura je odradjena i svi zadovoljni odlazimo u krevet nešto prije 8h uveče.

Nedelju smo dočekali naspavani i spremni za još jednu turu, ovog puta cilj je bio Nikolin Vrh sa kojeg se pruža najljepši pogled na Kapetanovo jezero. Ipak , vremenske prilike nisu bile baš idealne, duvao je jak vjetar sa sjevera i navlačio maglu na vrhove. Mi smo ipak odlučili krenuti u nadi da će možda nešto da se promjeni. Došli smo do prevoja na Mali Žurim, par stotina metara iznad Zagaračkog katuna i zaključili da vrijeme ne ide na našu ruku i da je najbolje da skinemo kože i skijamo nazad do kuće. I to skijanje bilo je sjajno, kratko ali slatko. Sve u svemu odradjena tura od 7 km a mi zadovoljni otišli nazad za Nikšić.

I zaista, koliko god mislili da poznajemo svoj grad i svoju zemlju, uvijek se iznenadimo prizorima oko nas. Koliko god puta bili na Žurimove (a bili smo zaista dosta), opet kao da smo vidjeli i naučili nešto novo. A to sada ovim putem djelimo sa Vama koji čitate i zaista Vas pozivamo da i vi dodjete u naš grad i istražite u njemu mjesta koja niste do sada.