Dvodnevna avantura u zimskim uslovima na Durmitoru. Prvenstven uspon na Bobotov kuk južnom stranom završnih 180m, rang III-IV.

Oko 10h ostavljamo auto u blizini magistrale kod skretanja za Trsu na 1450mnv.. Put prema Sedlu je neprohodan za auta zbog snijega tako da nas čeka pješačenje po snijegu nekih 16km i teretom na leđima po 20kg.

01 - Polazak

Poslije pređenih 9km kod izvorišta Studenac skrećemo desno preko masiva nekim našim zacrtanim rutama. Već preko prvog masiva sniježni pokrivač je sve veći, prtimo snijieg od 15 do 60cm.

05a - Uspon04 - Uspon

Dovijamo se da izbjegnemo sniježne nanose i koristimo površine za kretanje koje su djelimično zaleđene. Pred zalazak sunca oko 15h stižemo dosta iscrpljeni na trojni prevoj i u jednoj zavjetrini pored stijene postavljamo kamp na 2250mnv. Temperatura je oko -17C u tom trenutku, a noću i znatno niža. U šatoru je tokom noći bilo dosta toplo, jer je šator dosta skučen za dvije osobe.

05b - Ukopavaj še šinko

Poslije udobno prespavane noći u 7h doručkujemo i pripremamo se za uspon na Bobotov kuk. Već osjećamo toplotu izlaskom sunca i idilične zimske prizore kakve nam jedino može pružiti ova sasvim divlja i pomalo surova prirodna ljepota.

Nalazimo se u središtu Durmitora okovani ledom i snijegom.

U 9h krećemo na uspon, prtimo kroz snijeg i penjemo desno od Zelenog vira, da bi prepriječili put i manje prtili. Sve tako do podnožja Bobotovog kuka, nekih 180m ispod njegove južne stijene. Odakle planiramo da penjemo taj završni dio nekom svojom rutom i da uživamo u čarima zimskog alpinizma.

Marko još uvijek nema puno iskustva u zimskim uslovima ali se ipak odlično snašao i pokazao izuzetnu psihofizičku spremnost.09b - Pod samim vrhom Bobotovog kuka

Tih 180m smo ispeli iz 3 cuga od kojih je jedan detalj u drugom cugu imao ocjenu IV, a cijeli smjer je III. Iako je sunčan dan izuzetno je hladno, snijega ima dosta.

09a - Pod samim vrhom Bobotovog kuka09 - Pod samim vrhom Bobotovog kuka

Na vrhu smo osjetili silnu energiju sunca, svjetlosti i jedinstvenih kadrova u svim pravcima. Poslije kraćeg zadržavanja na vrhu spustili smo se zapadnom stranom kuda se i penje Bobotov kuk. Cijela strana je pokrivena velikim sniježnim pokrivačem, dio ispod vrha đe su instalirane sajle od leda i snijega nisu uočljive.

Oko 15h stižemo u kamp, malo odmaramo pakujemo se i krećemo u pravcu auta po mraku cijelih 12 km.

Tura veoma teška, oko 32km sa elevacijom od preko 1000m.

Pored toga što volimo prirodu, mir i uopšte ovim hobijem da se bavimo, ovakvim avanturama spoznajemo sebe. U današnjem brzom načinu života zaboravimo svoje prioritete i blagodeti koje imamo. Tu je taj momenat da nas podsjeti na sve što imamo, a čega nijesmo svjesni dok se ne izložimo ovako ekstremnim uslovima, van zone komfora. I samim tim ažuriramo neko unutrašnje zadovoljstvo.

Uspon izveli: Marko i Rajko Popović / Alpinistički klub – lobodni Penjači – Cetinje